استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

شخصی سازی پیام آموزش تبلیغات بهزاد حسین عباسی

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹ ق.ظ

شخصی سازی پیام طی پنج مرحله – بخش اول

شخصی سازی پیام  آموزش تبلیغات بهزاد حسین عباسی

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


در عصری که هرروزه شاهد بمباران مشتریان با هزاران پیام بازاریابی هستیم، شخصی سازی روشی کلیدی برای از بین بردن این جنجالها ست که مصرف کنندگان نیز خواستار آن می باشند: 75% از مصرف کنندگان پیشنهادات شخصی سازی را ترجیح می دهند، و 61% به منظور شخصی سازی حتی حاضرند تا حدودی از حریم شخصی خود دست بکشند.

بازاریابانی که علاقه مصرف کنندگان به شخصی سازی را مورد توجه قرار نمی دهند، با بی احتیاطی پول زیادی را از دست می دهند. طبق مطالعات انجام شده ی سرویس های بازاریابی Experian در سال 2013، ایمیل های شخصی به ازاء هر ایمیل تا 6 برابر ایمیل های غیر شخصی  درآمد بیشتری ایجاد کرده اند که البته این فقط  یک کانال از کانال های ارتباطی می باشد.

مطالعه MindFire در مورد 650 شرکت حاکی از آن است که کمپین های بازاریابی شخصی سازی شده که از چند مجرای ارتباطی استفاده می کنند، همواره با نرخ بالاتری از تبدیل مشتری بر کمپین های ایستا غلبه کرده اند.

در بازار تقاضا و کاملا دیجیتالی امروز، شخصی سازی با عناصر تاکتیکی متعددی قابل تعریف می باشد. با این حال، رایج ترین و پذیرفته شده ترین تعریف اجرایی، توانایی یک سازمان در برقراری ارتباط  فوری با مصرف کننده نام برده شدن از برند سازمان توسط مصرف کننده یا جستجوی کلمات کلیدی یک کمپین می باشد. بنابراین چگونه شرکت ها صرفنظر از اندازه آنها، می توانند به طور موثر پیام های شخصی را به هزاران و حتی میلیون ها مصرف کننده انتقال دهند؟ این پنج مرحله در انجام این کار به شما کمک می نمایند:

 

2014

 

مرحله1: ترکیب ایمیل و اطلاعات ارتباط با مشتری با رسانه اجتماعی

یک روش آسان شخصی سازی (و در نهایت کسب نرخ بازگشت سرمایه بالاتر از طریق اطلاعات CRM)،با انطباق اطلاعات حاصل از بخش CRM یا پایگاه اطلاعات ایمیل با داده های جمع آوری شده از تمامی کانال های رسانه های اجتماعی آغاز می باشد. ابزارهای متعدد موجود در بازار، و حتی برخی ابزارهای موجود بر روی زیر ساخت های اجتماعی، گزینه ایی مناسب برای نصب و استفاده آسان و البته مقرون به صرفه را فراهم می آورند.

البته، هرچه کسب و کار دارای اطلاعات بیشتری باشد، تفسیر داده های دقیق برای ارتباطات  بسیار شخصی دشوارتر می شود. بنابراین، برای موفقیت هر کمپین پیام رسانی شخصی، جمع آوری داده ها و تفسیر آنها باید در مرحله نخست قرار بگیرد.

با ترکیب مجموعه داده های سنتی با بخش هایی از اطلاعات که از اعتبار بیشتری برخوردار می باشد، مانند داده های دریافتی از پروفایل رسانه های اجتماعی، می توان ایمیل آدرس ها را به سوابق افراد با زندگی و شغل، خانواده، دوستان، علایق و احساسات  تبدیل نمود. تحت کنترل درآوردن میزان شناخت مشتری به بازاریابان این اجازه را می دهد تا در زمان رویارویی علایق مشتریان با کمپین های بازاریابی خاص ، ارتباطات را ایجاد نمایند.

 

مرحله2: شناخت علائق شخصی مشتریان از طریق رفتارهای اجتماعی

اطلاعات اجتماعی، شناخت بی سابقه ای از زندگی مشتریان را به بازاریابان ارائه داده ، سپس فرصت های فراوان شخصی سازی که از طریق تحقیقات، گروه های تمرکز و فرم های بازخورد  بدان دست یافته اند، را ایجاد می نماید.

آنچه درباره ی داده های اجتماعی کسب و کار حائز اهمیت می باشد ارائه ی توانایی این داده ها برای تجزیه و تحلیل در زمان واقعی است. شناخت تفکرات، احساسات و علایق  مشتری به آسانی با دنبال کردن تعاملات آنلاین آنها انجام گرفته  و سپس با محرک های از پیش تعیین شده عکس العمل نشان داده می شود.

این شرکت ها در مواجهه با ابتکارات تحلیلی مشتریان ، به جمع آوری اطلاعات نمی پردازند بلکه چگونگی تفسیر و استفاده ی نهایی از اطلاعات را مد نظر قرار می دهند.

در طی دو دهه ی گذشته ، به یادگیری چگونگی تفسیر اطلاعات ایمیل ها پرداخته و ویژگیهای یک ایمیل مناسب برای کلیک شدن بر روی آن پرداخته ایم، اما اکنون زمان آن فرا رسیده است تا به نتایج مشابهی با نتایج شبکه های اجتمای دست یابیم. از آنجا که امروزه رسانه، پایه و اساس زندگی اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان در سراسر دنیا می باشد، رسانه های اجتماعی، آهنگ شناخت معتبر و منحصر به فردی را از طریق اشارات، اظهار نظرها – مثبت و منفی –  برند و تعامل با محصولات و گفت و شنود های در لحظه را ارائه می دهند.

از این اعتبار استفاده کنید! اگر یک مشتری به وضوح نارضایتی خود را اظهار نموده و این ناراحتی و ناکامی را از طریق شبکه های اجتماعی به نمایش گذارد، کسب و کار شما صاحب فرصتی می شود که پنج سال پیش هرگز نمی توانست داشته باشد: حل مشکل از طریق یک پیام شخصی سازی شده و پاسخ مستقیم به وی. رسانه های اجتماعی ما را یک قدم به داشتن ارتباطات در لحظه با مخاطبین خودمان نزدیک تر کرده است و احتمال از بین رفتن این فرصت را کاهش داده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی