استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

۴۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

 advertising-and-marketing 

مدرس تبلیغات استاد تبلیغات سخنران تبلیغات

سلام، پیچیدگی های فرآیند های تبلیغاتی و اکثرا گران به نظر رسیدن روش های تبلیغاتی باعث شده تا خیلی از کسب و کارهای واقعی به اتمام رساندن مرحله پایانی بازاریابی را رها کنند، در این مقاله کوتاه و مفید قصد داریم تا از چند نکته کلیدی و مهم در اجرای امور تبلیغاتی برای سازمان های خصوصی، نوپا و سایز متوسط صحبت کنیم. امروزه به واقع اجرای صحیح برنامه های تبلیغاتی می تواند کمک های ویژه ای را در بهبود فضای رقابتی سبب شود.

مانند شرکت های بزرگ تبلیغات نکنید:

هدف شرکت ها و سازمانهای بزرگ از انجام تبلیغات، اشاعه نام تجاری، و ایجاد شناخت، برای آینده است. اما کسب و کارهای کوچک، توان مالی انجام تبلیغات وسیع را ندارند.

در عوض، تبلیغاتتان را طوری طراحی کنید که فروش در زمان حال اثر بگذارد. یک روش برای اینکار، آنست که همواره در تبلیغات خود، پیشنهادهای تجاری به نفع مشتریانتان ارائه کنید. این یک راه مناسب برای جلب نظر مشتریان بالقوه است.

نسخه ارزانتری ارائه کنید:

برخی از افرادی که می توانند مشتری شما شوند، ممکن است نخواهند به اندازه ای که شما برای ارائه خدمات و یا فروش محصولاتتان در نظر دارید، مبلغی به شما پرداخت کنند. افرادی هم هستند که بیشتر از اینکه کیفیت برتر برایشان مهم باشد، قیمت کمتر، برایشان اهمیت دارد. برای اینکه این تعداد از مشتریان را از دست ندهید، می توانید نسخه ای کوچکتر و محدودتر از خدمات و یا محصولاتتان را با قیمت کمتری ارائه نمایید.

نسخه ای برتر ارائه کنید:

قانون بالا برای همه مشتریان صدق نمی کند. همه ی مشتریان دنبال قیمت های کمتر نیستند. بسیاری حاضرند قیمت بیشتری بپردازند تا محصول و یا خدمت برتری نسبت به دیگران از شما خریداری کنند. شما با ارائه نسخه ای برتر از خدمات و یا محصولات خود می توانید توجه این مشتریان را به خود جلب نمایید و در نتیجه، میزان متوسط درآمد خود را افزایش دهید. یک روش دیگر هم این است که تعدادی از محصولات و خدمات متفاوت خود را به هم ترکیب نمایید و به عنوان یک محصول ویژه با قیمت بالاتری ارائه نمایید.

به دنبال راه های غیرمتعارف در بازاریابی و تبلیغات باشید:

در جستجوی روش هایی برای تبلیغات و بازاریابی باشید که رقبای شما ممکن است از قلم انداخته باشند و یا دست کم گرفته باشند. با کمی خوشفکری، همواره نکات و راه هایی ممکن است بیابید که بدور از ایجاد رقابت، درآمدتان را افزایش دهید. برای مثال تبلیغات تان را بر روی کارتهای تبریک و کارت پستال چاپ کنید و در موقعیت های مختلف؛ برای مشتریان هدف خود، ارسال نمایید. همین ایده ساده می تواند توجه و ترافیک زیادی را به سمت وب سایت شما که در آن محصولات و خدماتتان معرفی شده اند، ایجاد نماید.

تبلیغاتتان را محدود کنید:

سایز تبلیغاتتان را کوچک کنید طوری که بتوانید تبلیغات بیشتری انجام دهید. تجربه نشان داده است که برخی از تبلیغات کوچک، بازده بیشتری به نسبت تبلیغات بزرگتر، داشته اند.

با کسب و کارهای همکار، تبلیغات اشتراکی کنید:

با کسب و کارهای کوچک دیگرکه رقیبتان نیستند همکاری نمایید و پیشنهاد دهید که تبلیغات برای محصولات و خدماتتان، را با هم انجام دهید و هزینه ها را تقسیم نمایید. یا اینکه شما محصولات آنان را در کنار محصولات خود معرفی نمایید و آنان نیز این کار را برای محصولات و خدمات شما انجام دهند. تجربه نشان داده است که این روش، با هزینه ای کم، فروش زیادی را برای شرکت ها و کسب و کارهای همکار ایجاد کرده است.

از مشتریانتان استفاده نمایید:

از انجاییکه مشتریانتان در صورتیکه از محصول یا خدمات شما راضی باشند، به شما و کیفیت کار شما اعتماد دارند، بهتر است برای جلب مشتریان بیشتری، به آنها تکیه کنید تا غریبه ها. برای ترغیب مشتریان فعلی تان به افرادی که به صورت خواسته یا ناخواسته برای شما تبلیغات کنند، می توانید امکانات و روش های کاری ویژه ای برای آنان ایجاد نمایید. مانند تخفیف های ویژه ادامه کار با آنان. روش دیگر می تواند این باشد که محصولات و یا خدمات جدیدتان را پیش از اینکه اعلان عمومی نمایید، به آنان معرفی نمایید.



  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


شعار تبلیغاتی یا اسلوگان  واژه اسلوگان (Slogan) که در زبان فارسی به آن شعار تبلیغاتی اطلاق می شود، از واژه اسکاتلندی اسلوگ گریم گرفته شده است. به نظر می رسد که ریشه لغوی آن نزدیک و متناسب با مفهومی است که امروزه از آن استفاده می شود.شعار تبلیغاتی عبارتی اسـت دربـاره سازمان یا مـحصولی خاص، که درباره ویـژگی ها و مزیـتهای آن مطرح می گردد. این عبارت در کلیه تبلیـغات سازمان تکرار می شود و همچـنین در ذهـن مخاطـب ماندگار خواهـد شـد .شعارهای تبلیغاتی امروز خیلی مدرن تر شده اند و جا انداختن آنها در ذهن مخاطب با تصویر، موسیقی و شعر تا حدی پیچیده شده است. گفته می شود که شعارهای تبلیغاتی موثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یک یا چند جنبه از یک محصول یا خدمت هستند.

شعارهای تبلیغاتی به دو دسته زیر تقسیم می شود:

شعارهای نهادی (موسسه ای)

به شعارهایی اطلاق می شود که برای کسب وجه برای سازمان و ایجاد تصویری مثبت و معتبر ساخته می شود. بسیاری از شرکتها تاکید فراوانی دارند که شعارهایشان درهمه تبلیغاتشان و همه سربرگهای شرکتشان وجود داشته باشد که البته تاکید خوبی است.

شعارهای کالا

این شعارهای تبلیغاتی که با عنوان کپسول های تبلیغاتی نیز نامیده می شود، با مبارزات تبلیغاتی تغییر می کند. این شعارها وجوه مثبت و خاص کالا یا خدماتی را که قرار است تبلیغ شود به تصویر می کشد.

باید توجه داشت که شعار هر شرکت باید سه ویژگی اساسی را دنبال کند:

مناسب شرکت و محصولات آن باشد.

ساده، جذاب و به یاد‌ماندنی باشد.

مهمتر اینکه متمایز کننده آن شرکت از رقبا باشد.

شیوه های طراحی شعارهای تبلیغاتی

بر روی نیاز خاصی تاکید کنید: در این حالت بازار هدف با توجه به اشاره مستقیم به یک نیاز خاص درک صحیحی از شعار خواهد داشت.

بر اهداف سازمانی تاکید نمایید: شعارهایی که بر ماموریت و اهداف سازمان تاکید دارند نشان دهنده تعهد سازمان به اهداف و ماموریت هایش نیز می باشد.

سوال مطرح کنید: این تکنیک تنظیم شعار تبلیغاتی که توسط معدودی از سازمانها و شرکتها مورد استفاده قرار گرفته است، با یک سوال، مخاطب را ترغیب به فکر کردن به یک محصول و یا کل سازمان می نماید.

شعارهای تک کلمه را به کار گیرید: برخی به اشتباه می پندارند که هر چه تعداد کلمات به کار رفته در شعار بیشتر باشد پیام راحت تر منتقل خواهد شد. اما در نقطه مقابل این گروه از شعارها ، شعارهای کوتاه تک کلمه ای قرار دارند، این گروه از شعارهای تبلیغاتی از قدرت جلب کنندگی و ماندگاری بالایی برخوردارند.

نام سازمان یا محصول را با مزیت رقابتی تان پیوند بزنید: این تکنیک از رایج ترین تکنیک های تنظیم شعار تبلیغاتی است. به تعبیری این تکنیک جز سهل ترین شیوه های تنظیم شعار تبلیغاتی نیز به شمار می آید.

شعار تبلیغاتی در اغلب موارد نقش زیادی در عملکرد بین شرکت های رقیب دارد. شعار تبلیغاتی موثر معمولا :

مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان می کند.

به فاصله میان یک محصول و محصولات رقبا اشاره می کند البته در محدوده موانع قانونی معمول

یک توضیح موجز، مستقیم، ساده و تحریک کننده می دهد.

کنایه آمیز است.

یک شخصیت متمایز را برای خود اقتباس می کند.

جایگاهی موثق و باورپذیر از یک برند یا محصول ارائه می دهد.

باعث می شود که مشتری احساس خوبی پیدا کند.

نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد می کند.

اگر با یکی از شیوه های ثبت در حافظه نظیر یک سرود، شعر، تیزر و یا تصویر همراه شود، سخت فراموش می شود در خاطره ماندگار می شود ( چه آن را دوست داشته باشیم و چه از آن خوشمان نیاید)

  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

فرار تبلیغاتی 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


 (27) در دنیای امروز ما مزاحمت ها شکل جدیدی یافته و هم کمبودها به شدت مشهود است؛ اما ظاهرا تا کار به مانند مزاحمت های تلفنی بیخ پیدا نکرده و مشکلات به معضلات تبدیل نشوند، قرار نیست مسئولان به خود تکانی دهند، وگرنه کیست که از دریافت پیامک های تبلیغاتی عاجز نشده یا اعصابش در معرض بازاریاب های تلفنی قرار نگرفته باشد و در واکنش به این مزاحمت ها، احساس بی پناهی نکرده باشد؟

مزاحمت های نوین آنقدر اوج گرفته که حتی مخل کار نهادهایی چون اورژانس، پلیس، آتش نشانی و البته خطرآفرین برای عموم جامعه هم شده است، ولی هیچ اقدام موثری برای رفعشان صورت نگرفته و نمی‌گیرد. انگار نه انگار که کمترین اثر این مزاحمت ها، برهم زدن آرامش افراد جامعه است و همین تنش های وارده ممکن است منجر به برخی ناهنجاری ها و شکل گیری برخی اتفاقات ناخوشایند در جامعه شود.

به عنوان مثال، زمانی که تلفن همراهتان زنگ می‌خورد و متوجه می‌شوید که در آن سوی خط یک بازاریاب تلفنی متنی از پیش آماده شده را برایتان می‌خواند که به خرید محصول یا خدمتی ترغیب شوید، چه احساسی پیدا می‌کنید؟ اگر برای جواب دادن به این تماس خودروتان را متوقف کرده یا از راه رفتن ایستاده یا جای خلوتی برای گفت‌وگو یافته باشید، چه؟ آیا غیر طبیعی است که از این اتفاق ناراحت شوید؟

در خصوص پیامک های مزاحمی که گاه و بیگاه از راه می‌رسند و آرامش افراد را با خود می‌برند، چه؟ آیا اوضاع فرق می‌کند؟ به راستی کدام قانون به مزاحمان اجازه می‌دهد آرامش ما و شما، ولو اندکی از آن را، بگیرند و در حریم تلفن و تلفن همراه شخصی ما، بازار کسب و کار دایر کنند؟ اصلا چرا مسئولان برای پاکسازی خطوط ارتباطی از دکان بازار عده ای سودجو کاری نمی‌کنند و سکوت کرده‌اند؟

کافی است به این سؤالات دقت کرده و سؤالات مشابه را در ذهنمان بالا و پایین کنیم تا نتیجه بگیریم، بر خلاف بعضی موضوعات در حوزه ارتباطات که ده ها متولی، کارشناس و مسئول دارند، این حوزه مورد توجه هیچ کسی نیست. این را می‌شود از اعتراضاتی فهمید که گوش فلک را هم پر کرده اما واکنش نگرفته‌اند.

سال های سال است که مزاحمت های نوین با اعتراضات مکرر مردم، مطرح شده اما جز بهبودهای مقطعی و اقدامات کم اثر، اتفاقی رخ نداده تا موجبات بروز آفت جدیدی فراهم آورد؛ گستاخی برخی از مزاحمان تلفنی نوین که ریشه در عدم پیگیری مسئولان دارد. 

کار به جایی رسیده که گاه مطلع می‌شویم بازاریاب تلفنی بعد از آنکه مزاحم لقب گرفته، فحاشی کرده و تلفن را بر سر شنونده کوبیده است؛ یا پیامک ها به شکلی عجیبی در آمده اند و اخلاقیات در آنها به سخره گرفته شده و ... در چنین فضایی آیا عجیب است که بشنویم اپراتورها هم لحنشان با مشترکان گاه به شکل عجیبی زننده می‌شود و حتی رنگ و بوی تهدید می‌گیرد؟

وقتی می‌دانیم، همه دستمایه مردم برای شناسایی مزاحمانی مانند بازاریاب‌های تلفنی، یک شماره تلفن است که نه از طریق سامانه 118 و نه از هر طریق دیگری (غیر از پیمودن فرایند طولانی، هزینه بر و وقت گیر شکایت) به شناسایی مزاحم ختم نمی‌شود، آیا عجیب است که از شدت گرفتن مزاحمت ها و گاه بد دهنی و برخوردهای نامناسب این مزاحمان بشنویم؟ آیا مقابله با این آفت ها ممکن نیست یا عزمش وجود ندارد؟!

شاید هم نیازمند تغییر فرهنگ بازارایابی است، گاهی فراموش می کنیم که فروش موفق همراه با حس خوب در مخاطبان ما صورت می گیرد، فراموش می کنیم که تماس تلفنی ما با اشخاص باید حال و هوای تازه ای به آنها بدهد و مشکلی را برای آنها از بین ببرد! این هارا فراموش می کنیم که هیچ! مشکل هم می شویم!!! پس در گام های مختلف باید بتوانیم به کمک STP بازار هدف و ارزشی که میخواهیم در آن بازار ایجاد نماییم را مشخص کنیم تا باعث آزار و اذیت هم وطنان خود نشویم! برای مثال بیمه ی بدنه ی ویژه خودرو های سواری بالای 500 میلیون تومان به درد راننده مسافرکش با حداکثر سرمایه 10 میلیون تومان نمی خورد و نه تنها مزاحمت محسوب می شود بلکه حس بدی را هم در افراد ایجاد می نماید!

یا اینکه از Mass Marketing دست برداریم و کاری نکنیم که سامانه اس ام اس کلا به عنوان ابزاری بی کاربرد و آزاردهنده طلقی شود! و در نهایت امان از اس ام اس هایی که بعد از ارسال عدد یک به 8999 و حتی بلاک کردن دستی شماره تلفن باز هم می آیند و برای مخاطب هزینه بر هم هستند!!! چرا واقعا؟!!!

بیاییم کمی آگاهانه تر تبلیغ کنیم تا در کنار هم حس بهتری داشته باشیم...


  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

برندسازی استاد تبلیغات برند تبلیغات مدرس تبلیغات سخنران

مرگ یک برند زمانی اتفاق خواهد افتاد که دست از خلاقیت برداشته و به دنبال کپی برداری از دیگران باشد امروز صبح داشتم مطلبی را میخواندم "سهیل قدری" نوشته بود تبلیغ کپی مایع ظرفشویی صحت از فینیش!  یک جمله هست در تبلیغات با این مضمون که ” یک کپی خوب بهتر از یک ایده بده” اما برخی از دوستان ایده‌پرداز و تبلیغات‌چی اشتباه برداشت کردند.در جمله بالا منظور کپی‌برداری از ایده بوده است نه کار اجرا شده! بحث کپی‌برداری از ایده در تبلیغات یک چیز است و کپی کردن عین یک تیزر تبلیغاتی چیز دیگر!

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


برام عجیب بود صحت نام تجاری که عامه مردم اون رو به عنوان یک برند میشناسن دست به چنین جنایت بزرگی بزنه، همین اول صبحی سعی کردم کارهای قبلی این برند رو آنالیز کنم و تازه فهمیدم که مرگ تدریجی یعنی چی. زمانی که داری نابود میشی ولی خودت نمیدونی چه بلایی داره به سرت میاد .چیزی که برای تبلیغات برای تمامی برند ها ضروری هست بومی سازی تبلیغات ِ . واژه ای که در ایران کمتر کسی به این موضوع توجه نشون میده. شاید مقایسه تیزر تبلیغاتی صحت با قرص ماشین ظرفشویی فینیش همه سوالات مبهم ذهن شما رو روشن کنه و به ما ثابت کنه که ما حتی فضای رقابت رو برای ورود برند ها در دوران پسا تحریم رو آنالیز نکرده ایم. امیدوارم پس از تحریم ها زمانیکه برند های موفق دنیا وارد ایران شدند ما بتونیم با اونها رقابت کنیم چون به این موضوع اعتقاد دارم که برند باید برای شعور مخاطب ارزش قایل باشه و عموما برند ها در ایران این موضوع رو فراموش کرده اند. یادمون نره کپی برداری توهین بزرگی به شعور مخاطب محسوب میشه و احتمالاً اجازه داشته باشیم از اجرا کننده تیزر تبلیغاتی مایع ظرفشویی صحت چند سوال بکنیم:

به‌نظر شما چه کسی از دیگری کپی کرده است؟ یعنی برند فینیش در استرالیا کپی کرده است یا…

اصلاً کار کپی است یا دوبله شده است؟

بهتر نبود کمی کار بومی‌سازی می‌شد؟ شما در کشورتان اینگونه به پرنده‌ها غذا می‌دهید؟ من که در ایران با پرنده‌ام اینگونه رفتار نمی‌کنم!

در مورد رنگ لباس افراد حاضر در تیزر هم نمی‌شد تغییری داد؟

واقعاً به‌ نظر شما باید ظرف‌هایی که با دست در ظرفشویی شسته می‌شوند به این مرتبی چیده شوند؟ این موضوع ربطی به ماشین ظرفشویی ندارد احیاناً؟

در هر صورت با تشکر از دوستان خلاق آژانس تبلیغاتی پرشیا مدیا که زحمت این تیزر را برای مایع ظرفشویی صحت کشیده‌اند باید بگویم که احترام به شعور بیننده در تبلیغات مهمترین نکته‌ای است که دوستان فراموش کرده‌اند!

  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

تبلیغ خلاقانه سخنران تبلیغات مدرس استاد تبلیغات 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


در اوضاع و احوال بد اقتصادی و رکودی که بازار را فرا گرفته است کمتر کسی سراغ بیلبوردهای گران‌قیمت تهران می‌رود، بیلبوردهایی که بیشتر به‌درد پول آتش زدن می‌خورند تا تبلیغات.در همین شرایط شاید بتوان گفت یکی از میهمانان همیشگی بیلبوردهای تهران بانک‌های دولتی و خصوصی هستند؛ بانک‌هایی که قرار است سرمایه‌های مردمی را در تامین منابع زیرساخت‌های کشور و تولید و سرمایه‌گذاری خرج کنند اما بخش عمده‌ای از آن را صرف خرید شعبه و زمین و البته بخش کوچکی را خرج بیلبورد می‌کنند.به‌هر حال به‌تازگی بانک دولتی پست بانک که باید تمرکز خود را روی ارائه خدمات مالی و بانکی به مناطق روستایی معطوف کند با یک تبلیغ عجیب و غریب روی برخی از بیلبوردهای تهران دیده می‌شود! تبلیغ خلاقانه!!! پست بانک با شعار “من و پست بانک همین الان…” که به شکل نقاشی است و با یک کاراکتر Mascot به شکل دایناسور که با در دست داشتن مونوپاد و در آغوش گرفتن لوگوی پست بانک طراحی شده است شاید از عجیب‌ترین طرح‌های تبلیغاتی باشد که روی بیلبوردهای شهر رفته است!

اما سوال اول اینجاست که یک دایناسور چه نسبتی می‌تواند با فرهنگ ایران داشته باشد آن‌هم با این کیفیت طراحی روی بیلبورد!و استفاده بسیار ناشیانه از واژه‌هایی مانند “همین الان یهویی” که تاریخ مصرفش در جامعه گذشته است به چه منظور بوده است!و در آخر اینکه مخاطب با دیدن این طرح به فکر چیزی مانند مسابقه یا شبیه آن می‌افتد که باید در شبکه‌های اجتماعی برگزار شود که البته با کمی جستجو خواهد یافت هیچ ردپایی از کانال‌های رسمی پست بانک در شبکه‌های اجتماعی نه در وب‌سایت و نه در خود این شبکه‌ها ندارد.

  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

پولهای گزافی که صرف تبلیغات بی محتوا در صنعت فرش و مبلمان می شود  

تبلیغات بی محتوا در صنعت فرش و مبلمان می شود سخنران تبلیغات

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


 چند وقتی است بخش عمده ای از فضاهای بیلبوردهای شهری اختصاص یافته است به تبلیغات غیر اثر بخش کارخانجات و برند های فرش و مبلمان! من موضوع را اینطور با یک پرسش مطرح می کنم؟ کلمه جشنواره به چه معناست؟ حالا اگر از شما بپرسم کلمه فرشواره به چه معناست چه پاسخی می دهید؟ قطع به یقین کودکی که سال دوم تحصیلیش باشد می داند بار معنایی یک کلمه در مفهوم اولیه آن است نه اضافات کلمه ! واقعا فرشواره به چه معناست؟ فرش به علاوه واره؟ شاید بهتر باشد اینطور بپرسم که واره چه مفهومی دارد؟ آقای فرش ایران کجایی و شاید بهتر باشد اینطور بنویسم و به یاد محسن چاوشی بگویم دقیقا کجایی؟ حداقل خلاقیت در تبلیغات کلامی و محتوایی برند باعث شده است که فقط دکان بازار کانون های تبلیغاتی رونق بگیرد! تبلیغات دیگری هم هست تحت عنوان مبل بخر اخمو ببر! آیا واقعا خودروساز جهانی در معرفی محصول خودش اینقدر نالایق و بی کفایت بوده است که ما به خودرویش لقب اخمو بدهیم! شاید کمی دقت و فکر به هزینه های نابه جا و غیراصولی در تبلیغات راز بقا و ماندگاری در تبلیغات باشد نه اینکه مقطعی تبلیغ کنیم و به علت اشتباه هزینه کردن و ایده نداشتن شکست بخوریم و کلا بگوییم تبلیغات جواب نمی دهد!


  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در صنعت خرده‌فروشی 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


 در دنیای دیجیتالی کنونی، لزوم هوشمندی و اتصال تجهیزات مورداستفاده در اکثر اصناف و مشاغل به دنیای شبکه اهمیت دوچندان پیداکرده است. به‌طوری‌که توجیه صاحبان این صنایع و مشاغل نسبت به سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری اطلاعات و استفاده از تجهیزات و امکانات نوین توسط شرکت‌های فعال در این زمینه راحت‌تر از گذشته صورت می‌پذیرد. در سه دهه اخیر، صنعت خرده‌فروشی (Retail) نیز به‌عنوان حرفه‌ای که در روزهای نه‌چندان دور در اکثر کشورها به‌صورت سنتی اداره می‌شد دستخوش پوست‌اندازی تدریجی شده و به‌اصطلاح مدرنیزه گردیده است. به‌طوری‌که، امروزه نه‌تنها انجام کلیه امور مربوط به فروش اعم از تهیه اجناس، انبارداری، توزیع، چیدمان، فروش و حسابداری در خرده‌فروشی بیشتر بر مبنای سیستم انجام می‌گیرد، بلکه در اغلب اوقات فرایند خرید توسط مشتریان آسان‌تر و در اکثر مواقع به‌صورت یک سرگرمی آخر هفته صورت می‌پذیرد.

از دیدگاه یک مدیر فروشگاه که شاید مدت‌ها به روش سنتی مجری و ناظر امور فروشگاه خود بوده است، دنیای دیجیتال در ابتدا دنیایی پیچیده به نظر می‌رسد. اما در درازمدت، برای بقا در میدان رقابت، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش حاشیه سود ناگزیر از بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید خواهد بود، هرچند استفاده ازاین‌دست آوردها و تجهیزات نوین در دنیای فناوری اطلاعات ارزان نخواهد بود. در این میان، بدیهی است با اختصاص حجم قابل‌توجهی از بازار فروش کالاها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مدیریت هزینه است که برای کسب سود بالاتر و بقا در این رقابت تنگاتنگ نقش ویژه‌ای به خود می‌گیرد.

تصور کنید فروشگاه مواد غذایی با تنوع حدود ۵۰۰۰ نوع کالا زیر نظر شما اداره می‌شود. با ذکر دو مثال در موارد مختلف مربوط به این فروشگاه، کارکرد تکنولوژی‌های جدید در این حوزه بیشتر نمایان خواهد شد:

سرور تبلیغات – (AD Server)

به‌منظور موفقیت در رقابتی که هرروز بیشتر از دیروز با به وجود آمدن رقبای جدید در دنیای تولید و فروش به وجود می‌آید، تبلیغات جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. برای ایجاد جلوه‌های بصری تبلیغات، هیچ فضایی، هرچند کوچک از چشم صاحبان صنایع Retail پنهان نمی‌ماند. آن‌ها نهایت استفاده را از فضاهای موجود در فروشگاه‌های خود جهت ترغیب مشتری برای خرید کالای موردنظر خود استفاده می‌کنید.اما تکنولوژی بحث جدیدی را در این فرآیند به میان آورده است: “سرورهای تبلیغاتی” که با تحلیل و جمع‌آوری اطلاعات گوناگون چون زمان، تعداد فروش کالاها و مشخصات سنی، جنسی، موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مشتریان هدف اقدام به ایجاد محتوای تبلیغاتی به‌صورت پویا در نمایشگرهای هوشمند نصب‌شده در محیط‌های فروشگاهی می‌نمایند. برای روشن شدن بیشتر موضوع تصور کنید فروشگاه موردبررسی ما یکی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی چندین مدرسه، فروش خوبی در گروه کالاهای تنقلات در ساعات بازگشایی و تعطیلی مدارس به خود اختصاص داده است. AD Server این شرکت با آنالیز آمار فروش کلیه کالاها در تمامی فروشگاه‌های مجموعه خود، متوجه میانگین بالای فروش تنقلات در این فروشگاه نسبت به سایر فروشگاه‌های می‌شود و اقدام به پخش آگهی‌های مربوط به تنقلات اعم از کالاهای جدید و یا کالاهای موجود در لیست تخفیف در زمانه‌ای موردنظر در نمایشگرهای تبلیغاتی این فروشگاه می‌نماید.

علاوه بر این، سرورهای تبلیغاتی در پی تحلیل آمارهای مختلف فروش، نقش ویژه‌ای در تعیین سیاست هدایت مشتری به محل کالاهای موردنظر ایفا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، در یک فروشگاه مدرن نمایشگرهای نصب‌شده بروی چرخ‌دستی‌های خرید با مدیریت محتوا و نمایش تبلیغات کالاهای جدید و محل قرارگیری آن‌ها در فروشگاه اقدام به ترغیب مشتری به خرید این کالاها می‌نمایند.

برچسب کالای الکترونیک روی قفسه فروشگاه – (Electronic Shelf Label –ESL)

امروزه، به دلیل شرایط ناپایدار اقتصادی در کشورهای درحال توسعه همانند ایران، وجود نوسان قیمت اجناس تحت تأثیر عوامل مختلفی بر تولید چون تورم گریزناپذیر به نظر می‌رسد. بنابراین در چنین شرایطی با توجه به الزام قانونی استفاده از برچسب قیمت بروی اجناس در فروشگاه‌ها، روش‌های قدیمی چون دست‌نوشته و یا برچسب چاپی قیمت علاوه بر کارایی نازل آن بر زیبایی ظاهری فروشگاه و حس خوب خرید مشتریان نیز اثر منفی می‌گذارد. در طرف دیگر، استفاده از برچسب‌های الکترونیکی قیمت که بروی قفسه‌ها نصب می‌گردد، نه‌تنها به جامعیت اطلاعات کالاها و انطباق آن با پایگاه داده کمک می‌کند، بلکه از سربار عملیات تغییر برچسب‌ها به‌صورت دستی و درنهایت هزینه‌های وابسته می‌کاهد. علی‌رغم هزینه راه‌اندازی بیشتر، استفاده از تجهیزات الکترونیکی در درازمدت صرفه‌جویی اقتصادی قابل‌توجهی نصیب صاحبان این فروشگاه‌ها می‌نماید و همچنین با توجه به عدم نیاز به استفاده از کاغذ یا تونر چاپ آسیب کمتری به محیط‌زیست وارد می‌کند.در سال‌های اخیر بازار Retail در ایران نیز با حضور شرکت‌های خارجی متعدد بی‌نصیب از این تحولات نوین نبوده است. بااین‌حال با در نظر گرفتن مثال‌های فوق و با توجه به‌پیش بینی آینده‌ای کاملاً هوشمند برای صنعت خرده‌فروشی بر مبنای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، از بین رفتن فروشگاه‌های کوچک‌تر و ضعیف‌تر در این حوزه در داخل کشور چندان دور از تصور نخواهد بود. هرچند تکنولوژی‌های پیشرفته با تلاش متفکرین این عرصه به‌سرعت در حال ایجاد است، تحول صنعت Retail در ایران، علی‌رغم حضور برندهای خارجی با سرعت تدریجی در حال شکل‌گیری است. به‌منظور افزایش سرعت این تحول، ورود شرکت‌های فعال در عرصه فناوری اطلاعات به این صنعت به‌منظور فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم در روزهای نه‌چندان دور می‌تواند چهره‌ای دیگر را از فروشگاه‌های خرده‌فروشی در کشور به فروشندگان و خریداران معرفی نمایند.

  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

Google AdWords سخنران تبلیغات استاد تبلیغات معلم تبلیغات


۱۰ اشتباه در Google AdWords 

 Google-AdWords-Infographic

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


گوگل ادوردز Google Adwords از جمله خدمات تبلیغات آنلاین گوگل است. حتماً تا‌به‌حال در جستجوی گوگل با نتایجی روبرو شده‌اید که زیر آن‌ها با یک علامت کوچک Ads تبلیغاتی بود نشان را نشان داده است.در اصل گوگل ادوردز اصلی‌ترین سرویس تبلیغاتی گوگل و یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ میلادی ۹۶ درصد از درآمد گوگل از طریق تبلیغات به‌دست‌آمده بود. به‌وسیله این ابزار شرکت‌ها می‌توانند با تعیین کلمات کلیدی موردنظر خود در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنند و خود را به مخاطبشان نشان دهند.

تاکتیک درآمدی سرویس گوگل ادز هزینه‌بر کلیک Pay Per Click است و این بدان معنا است تا زمانی که کاربری روی لینک مربوط به تبلیغ کلیک نکند هیچ هزینه‌ای از تبلیغ‌کننده کم نمی‌شود.

در این مطلب به مطالعه ۱۰ اشتباهی که در مورد گوگل ادز توسط تبلیغ‌کننده‌ها روی می‌دهد می‌پردازیم:

هدف‌گذاری منطقه‌ای گسترده

اگر یک کسب‌وکار منطقه‌ای هستید، از هدف‌گذاری در سطح کشور یا استان دوری ‌کنید. بهتر است که هدفتان را در حد مخاطب منطقه‌ایِ مرتبط محدود کنید.

تبلیغات بنری غیرمتمرکز

تبلیغات نامفهوم به مخاطب به‌شکل گسترده باعث به هدر رفتن کلیک‌ها می‌شود، چرا که افراد به امید کسب‌وکار و یا برند دیگری به ‌اشتباه روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند.

گروه‌های تبلیغی غیر منسجم

داشتن گروه‌های عمومی با لغات کلیدی و جملات نامربوط مطمئناً بودجه شما را به باد خواهد داد.

امتیاز کیفی پایین به صفحات ورودی

ارجاع تبلیغات به صفحات ورودی نامرتبط به تبلیغ، پول دور ریختن است. از آن‌ بدتر اینکه تبلیغ به صفحه اصلی‌ یا فهرست ارجاع داده شود فقط به امید اینکه مخاطب پیام موردنظرمان را خودش در صفحه پیدا کند.

هدف‌گذاری نامحدود “هزینه‌ بر کلیک”

هزینه کردن نامحدود و بدون کنترل “هزینه‌بر کلیک” مطمئناً پول دور ریختن است.

هدف‌گذاری وسیع

بر روی “لغات کلیدی بلند” تمرکز کنید. لغات تک و کوتاه خیلی‌ کلی‌ و بیشتر اوقات گران هستند. درعین‌حال تنظیم کردن همه لغات کلیدی بر روی “واژه‌های گسترده” نیز اصلاً به‌صرفه نیست.

عدم استفاده از لغات کلیدی در تبلیغ

نداشتن لغات مرتبط در متن تبلیغ “رتبه کیفی” آن را پایین و هزینه تبلیغ را بالا می‌برد.

فهرست بلند از لغات کلیدی

اصلاً از لغات کلیدی ضعیف و یا ناهمخوان در کمپین خود استفاده نکنید. به ‌محض دیدن، آن را متوقف کنید!

نداشتن لغات کلیدی منفی

اگر شما از لغات کلیدی منفی‌ در تبلیغ استفاده نکنید، در واقع جستجوگرهای نامربوط را دعوت به کلیک بروی تبلیغ خود می‌کنید که درنهایت باعث هدر رفتن پول شما می‌شود. اطمینان حاصل کنید که لغات کلیدی خود را به‌دقت برسی‌ می‌کنید و اگر نمی‌خواهید کالا یا خدمات خود را رایگان در اختیار دیگران قرار دهید، حتماً جا برای لغات منفی‌ مثل “ارزان” یا “مجانی‌” بگذارید.

اجرای کمپین‌ها بدون پیگیری دائم مکالمات

ممکن است که پول “هزینه‌بر کلیک” شما را هدر ندهد، ولی‌ هیچ ارزش‌افزوده‌ای نیز اضافه نمی‌کند! داشتن دستورالعمل پیگیری مکالمات به شما کمک می‌کند که بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغ خود را بررسی‌ کنید. بدون داشتن یک دستورالعمل برای گفتگوها، خیلی‌ سخت است که بفهمیم ورودی‌های جدید جبران هزینه تبلیغات را می‌کنند یا نه


  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

آژانس تبلیغاتی مدرس تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات

بیماری آنفولانزا در دنیا بسیار همه‌گیر شده است. در همین راستا در فصلی که بیماری آنفولانزا در لهستان زیاد می‌شود موسسه راه‌کارهای پویای لهستان به همراه آژانس تبلیغاتی ساچی و ساچی دست به اجرای یک ایده خلاقانه زدند.اولین بیلبورد تعاملی که تشخیص می‌دهد شما تب دارید!در این ایده، یک بیلبورد تعاملی مجهز به دوربین و سنسور حرارتی به مخاطب این شانس را می‌دهد تا بفهمد که سرماخورده است یا خیر!به وسیله یک سنسور حرارتی نصب شده روی بیلبورد وقتی مخاطب در جلوی آن می‌ایستند دمای بدن وی محاسبه و براساس آن به مخاطب اعلام می‌شود که احتمال دارد سرما خورده باشد.همچنین یکی از ترفندهای جالب در این بیلبورد تعاملی این است که شما می‌توانید سلفی حرارتی Termo Selife! بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارید.

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش
۳۱
ارديبهشت

 پلن تبلیغات استاد تبلیغات مدرس معلم سخنران تبلیغات

 Business Architecture

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


طبق مطالب ارائه شده تا اینجا متوجه شدیم که "مدیریت فرایندهای کسب و کار" این امکان را فراهم می کند که فرایندهای کسب و کار سازمان بسیار سریعتر طراحی شده، استقرار یافته و بهبود داده شود اما باید به خاطر داشته باشید که تکنولوژی به تنهایی نمی تواند نیازمندیهای کسب و کار را به منافع قابل دسترس تبدیل نماید.هر سازمانی نیازمند این است که برای کسب و کار، فرایندها و مدیریت خود معماری مناسبی را ایجاد کند. به دلیل ظرفیتهای تکنولوژی BPM، ضرورت ایجاد معماری جامعی برای کل سازمان بیشتر احساس می شود. بدون در اختیار داشتن معماری، این خطر همیشه وجود خواهد داشت که هدف سازمان اشتباه در نظر گرفته شده باشد یا مشکلاتی که دارای اولویت بالایی نیستند به سرعت رفع شوند و از این طریق سازمان در سردرگمی فرو رود.

اما معماری چیست؟ معماری حداقل برای مهندسان و آشنایان به رشته های مهندسی واژه ناشناخته ای نیست. کلمه معماری یادآور یک طرح و دید همه جانبه و کلان بر ساختار و رفتار موجودیتی است که دارای خواصی چون پیچیدگی و پویایی بوده و ایجاد و نگاهداری از آن مستلزم داشتن توجه ویژه ای به جامعیت یکپارچگی، انعطاف پذیری و تعامل است.

هر سازمانی بدون در نظر گرفتن اندازه، نوع فعالیت، صنعتی که در آن مشغول به کار است و محیط پیرامونش دارای چارچوب کلی است که چکونگی کارکرد خود را توصیف و مدیریت می کند. "مدیریت فرایندهای کسب و کار" مسیری فرایندمحور است که نحوه اجرای کسب و کار را نمایش داده و نیازمند آن است که چارچوبها و معماری سازمانی خود را بر اساس آن طراحی و پیاده سازی نماید. برای استقرار BPM بایستی معماری سازمان را به تفکیک بخشهای زیر مشخص کنید:

معماری کسب و کار: طراحی ساختار کلی سازمان با هدف استقرار استراتژی ها جهت دستیابی به اهداف مشتریان و ذینفعان

معماری فرایند: استقرار روشها، فعالیتها و رویه های مورد استفاده جهت تبدیل منابع و سرمایه های در دسترس به ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان

معماری مدیریت: چگونگی اقدامات و رفتارهای افراد و سیستمها است به نحوی که جریان اطلاعات در بازه زمانی مورد نیاز، فرایندها را به نحوی هدایت کنند که اهداف کسب و کار تحقق یابند.

در ادامه و مقالات بعدی، توضیحات بیشتری در خصوص هر یک از معماری های عنوان شده ارائه می گردد.

معماری کسب و کار

معماری کسب و کار به این مفهوم است که یک سازمان با توجه به نقشها و اهداف از پیش تعیین شده چگونه خود را طراحی می کند تا ارزشهای مورد نظر مشتریان و ذینفعان را تامین نماید. هر سازمانی برای خودش اهداف سطح بالایی از کسب و کار را تعریف کرده و ساختار سازمانی خود را که شامل تخصیص اجزاء وظیفه ای به واحدهای عملیاتی است به عنوان پایه ای برای دستیابی به اهداف ایجاد می نماید. سپس ارتباط بین واحدهای مختلف در سازمان شکل گرفته و نحوه اثرگذاری این واحدها بر مشتریان، سهامداران و ذینفعان سازمانی مشخص خواهد شد. واحدهای سازمانی به دلیل تسلط بر ماموریتها و شرح وظایف خود قادر خواهند بود فرهنگ و زبان مخصوصی را ایجاد کرده و از این طریق با فرصتها و چالشهای پیش رو مقابله نمایند. عمده ترین ضرورتهای ایجاد معماری سازمانی در این حوزه عبارتند از:

یکپارچه سازی روندها و روالهای کاری

مدیریت و کنترل فعالیتها

برنامه ریزی هماهنگ برای واحدهای سازمانی

شناسایی نقاط ضعف و قوت مجموعه

همراستا کردن فرایندهای سازمان با استراتژی ها و اهداف تبیین شده

منبع: فراکراپ

  • مدرسه بازاریابی فروش مدرس بازاریابی فروش