استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

برندسازی استاد تبلیغات برند تبلیغات مدرس تبلیغات سخنران

مرگ یک برند زمانی اتفاق خواهد افتاد که دست از خلاقیت برداشته و به دنبال کپی برداری از دیگران باشد امروز صبح داشتم مطلبی را میخواندم "سهیل قدری" نوشته بود تبلیغ کپی مایع ظرفشویی صحت از فینیش!  یک جمله هست در تبلیغات با این مضمون که ” یک کپی خوب بهتر از یک ایده بده” اما برخی از دوستان ایده‌پرداز و تبلیغات‌چی اشتباه برداشت کردند.در جمله بالا منظور کپی‌برداری از ایده بوده است نه کار اجرا شده! بحث کپی‌برداری از ایده در تبلیغات یک چیز است و کپی کردن عین یک تیزر تبلیغاتی چیز دیگر!

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


برام عجیب بود صحت نام تجاری که عامه مردم اون رو به عنوان یک برند میشناسن دست به چنین جنایت بزرگی بزنه، همین اول صبحی سعی کردم کارهای قبلی این برند رو آنالیز کنم و تازه فهمیدم که مرگ تدریجی یعنی چی. زمانی که داری نابود میشی ولی خودت نمیدونی چه بلایی داره به سرت میاد .چیزی که برای تبلیغات برای تمامی برند ها ضروری هست بومی سازی تبلیغات ِ . واژه ای که در ایران کمتر کسی به این موضوع توجه نشون میده. شاید مقایسه تیزر تبلیغاتی صحت با قرص ماشین ظرفشویی فینیش همه سوالات مبهم ذهن شما رو روشن کنه و به ما ثابت کنه که ما حتی فضای رقابت رو برای ورود برند ها در دوران پسا تحریم رو آنالیز نکرده ایم. امیدوارم پس از تحریم ها زمانیکه برند های موفق دنیا وارد ایران شدند ما بتونیم با اونها رقابت کنیم چون به این موضوع اعتقاد دارم که برند باید برای شعور مخاطب ارزش قایل باشه و عموما برند ها در ایران این موضوع رو فراموش کرده اند. یادمون نره کپی برداری توهین بزرگی به شعور مخاطب محسوب میشه و احتمالاً اجازه داشته باشیم از اجرا کننده تیزر تبلیغاتی مایع ظرفشویی صحت چند سوال بکنیم:

به‌نظر شما چه کسی از دیگری کپی کرده است؟ یعنی برند فینیش در استرالیا کپی کرده است یا…

اصلاً کار کپی است یا دوبله شده است؟

بهتر نبود کمی کار بومی‌سازی می‌شد؟ شما در کشورتان اینگونه به پرنده‌ها غذا می‌دهید؟ من که در ایران با پرنده‌ام اینگونه رفتار نمی‌کنم!

در مورد رنگ لباس افراد حاضر در تیزر هم نمی‌شد تغییری داد؟

واقعاً به‌ نظر شما باید ظرف‌هایی که با دست در ظرفشویی شسته می‌شوند به این مرتبی چیده شوند؟ این موضوع ربطی به ماشین ظرفشویی ندارد احیاناً؟

در هر صورت با تشکر از دوستان خلاق آژانس تبلیغاتی پرشیا مدیا که زحمت این تیزر را برای مایع ظرفشویی صحت کشیده‌اند باید بگویم که احترام به شعور بیننده در تبلیغات مهمترین نکته‌ای است که دوستان فراموش کرده‌اند!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی