استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

استاد تبلیغات سخنران مدیریت مدرس بازاریابی

اصل مقاله بازاریابی رابطه ای مدرس تبلیغات سخنران مدیریت

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۲۶ ب.ظ

اصل مقاله بازاریابی رابطه ای

اصل مقاله بازاریابی رابطه ای مدرس تبلیغات  سخنران مدیریت 

9197685104
 بهزاد حسین عباسی

مشاور مدیریت تبلیغات و بازاریابی 

سخنران مدیریت مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس تبلیغات و بازاریاب 

معلم تبلیغات و بازاریابی 

مدرس تبلیغات فروش برندینگ تبلیغاتمدرس تبلیغات اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مشاوره تبلیغات استاد تبلیغات مدرس تبلیغات معلم تبلیغات تجاری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی 

9197685104

behzadabbasi.ir


تهیه کننده: آرش حبیبی


کریستین گرونروس یکی از بزرگان تاریخ مدیریت بازاریابی است که دست کم دو حوزه اساسی را پایه گزاری کرده است:


۱- بازاریابی خدمات


۲- بازاریابی رابطه ای


نخستین بار به سال ۱۹۸۳ تئودور لویت واژه بازاریابی رابطه مند (RelatIonship Marketing) را مطح کرد. بازاریابی رابطه مند هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. اما بیشتر مطالعات در زمینه بازاریابی رابطه ای به مطالعات کریستین گرونروس استاد فنلاندی بر می گردد. گرونروس نخستین بار به سال 1990 مقاله بازاریابی رابطه مند را در زمینه مورد علاقه اش خدمات مطرح کرد. مقاله وی با عنوان رویکرد رابطه ای به بازاریابی در زمینه خدمات: تعامل رفتار سازمانی و بازاریابی یکی از مهمترین مقاله های زیربنایی در زمینه بازاریابی رابطه محور است. گرونروس به سال 1997 مقاله دیگری با عنوان بازاریابی رابطه ای ارزش-محور: از محصولات تا منابع و شایستگی‌ها را ارائه کرد. سپس در سال 1999 مقاله بازاریابی رابطه ای چالشی برای سازمان ها را منتشر ساخت. گرونروس بازاریابی رابطه مند را این گونه تعریف می کند: بازاریابی رابطه مند به دنبال ایجاد، حفظ و ارتقای روابط مشتریان و سایر شرکا در سود و منفعتی است که هدف های همهء گروه های درگیر را برآورده می کند و تنها از طریق یک مبادلهء متقابل و برآوردن وعده ها می توان به این مهم دست یافت. اصل مقاله تئودور لویت و تمامی مقاله های زیربنایی گرونروس بزرگ در زمینه بازاریابی رابطه ای از طریق پایگاه پارس مدیر در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است. برای دانلود مقاله های زیربنایی بازاریابی رابطه ای از سایت پارس مدیر از لینک زیر استفاده کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی